måndag 5 november 2012

En dörr från förr

 
Det här är en dörr jag tycker mycket om.
En dörr som är varm att luta sig mot när sommarsolen strålar.
En sträv dörr där ryggen på tröjan hakar fast.
En dörr som påminner om människor som inte längre finns.
Här kan man slappna av och sitta länge med en kopp kaffe och bara njuta.
 
Många gånger har man nog suttit länge innanför också.
Kanske inte alltid så bekvämt när vinterstormen piskade utanför och man bara MÅSTE...
 
 
 


 
Veckans Fototriss har dörrar och portar som tema.
Kliv in här och se fler!
 


6 kommentarer:

  1. Nästan samma överskrift och liknande dörr som jag fotograferade. Fast din är säkert ännu äldre...
    Gillas!

    Ha det gott.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nämen, vad lustigt! Jag lovar att jag inte sett dina bilder och härmat dig. Men nu kan jag säga: Superfina bilder och riktigt bra rubrik! ;)

      Radera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Jättefin triss.
    Alla bilderna tilltalar mig.

    SvaraRadera
  4. Vilken vacker gammal dörr och fina tankar om den

    SvaraRadera
  5. Mycket vacker gammal dörr!!

    SvaraRadera